FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
FAQ
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Als je fiets verzonden wordt, ontvang je van ons een mail. Doorgaans wordt je fiets de volgende werkdag geleverd. De bezorger kan geen rekening houden met aangevraagde levertijden. Heb je geen bericht ontvangen of heb je een vraag over de bezorging? Dan kun je ons altijd even bellen.
Als je alleen accesoires hebt besteld dan wordt je pakket bezorgd door PostNL. Je ontvangt een track-en-tracecode per mail en kunt online bijhouden wanneer je bestelling geleverd wordt. Dit is doorgaans al de volgende werkdag. Bent je niet thuis? Dan wordt het pakketje (indien mogelijk) afgeleverd bij je buren.
Hoe ontvang ik mijn fiets?
– Fiets op voorraad? Op werkdagen vóór 17.00 uur besteld, de volgende dag afhalen.
– Dagelijks op afspraak geopend.
– Mogelijkheid om met PIN te betalen bij afhalen (let op de betalingslimiet van je pinpas, dit is vaak €2.500,-).
– Je ontvangt een e-mail wanneer je fiets rijklaar voor je gereed staat.
Kan ik ergens een proefrit komen maken?
Ben je nog niet helemaal overtuigd en wil je een proefrit maken? Op onze servicekantoren hebben wij altijd een selectie e-bikes klaar staan om uit te proberen. Neem gerust contact op voor een proefritje.
Kan ik jullie bellen of emailen?
Voor al jouw vragen en opmerkingen zit er dagelijks een team medewerkers klaar om jouw telefoontje of email te beantwoorden. Zie voor het telefoonnummer en overige overige contactmogelijkheden onze contactpagina.
Hebben jullie mijn keuze fiets op voorraad? Wat is de levertijd?
Als wij jou gekozen fiets op voorraad hebben, dan geldt: voor 17:00 uur op een werkdag besteld, uiterlijk 48 uur later in huis. De levertijd is langer als we deze niet direct op voorraad hebben en we de fiets voor je bestellen of samenstellen.
De voorraadstatus of levertijd van een product staat op iedere productpagina vermeld. Let op dat de levertijd per kleur kan verschillen!
Hebben jullie ook een handleiding of gebruiksaanwijzing?
Bij jouw bestelling ontvang je automatisch een uitgebreide handleiding voor de e-bike.van een product staat op iedere productpagina vermeld. Let op dat de levertijd per kleur kan verschillen!
Kan ik een fiets met een fietsplan bestellen?
Uiteraard kun je bij ons ook terecht wanneer je een fiets wilt aanschaffen met een fietsplan of de Werkkostenregeling (WKR). De betaalwijze hangt af van hoe jouw werkgever deze fiscale regeling hanteert. Vraag dit dus altijd eerst na bij jouw werkgever!
Het bestellen van een nieuwe fiets via een fietsplan kan op twee manieren:
- Je betaalt zelf en declareert het bedrag bij je werkgever: je kiest bij de betaalwijze de door jou gewenste betaalmethode. Je kunt uit alle fietsen in onze webshop kiezen.
- Jouw werkgever betaalt: je kiest bij de betaalwijze voor ‘Overboeking’ en geeft de factuur aan je werkgever. Je kunt uit alle fietsen in onze webshop kiezen.
Waar zit Michael Blast in Nederland?
Ons servicekantoor is gevestigd in Baarlo, je kunt hier terecht voor informatie, onderhoud, een proefrit, garantieafhandelingen en meer. Wij werken altijd op afspraak. Een afspraak kun je maken door contact met ons op te nemen per email of telefoon.
Heb ik garantie?
Als je een fiets koopt via www.michael-blast.nl krijg je, net als bij de lokale fietsenmaker, de volledige garantie.
Je ontvangt op al jouw aankopen de wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan wat je als consument redelijkerwijs van het product mag verwachten. Daarnaast ontvang je ook de volledige fabrieksgarantie. In dit geval is dat 5 jaar op het frame en 2 jaar op alle electrische delen die niet aan slijtage onderhevig zijn.
Als je vermoedt dat je met een garantiegeval te maken hebt, neem dan altijd eerst contact op met ons servicekantoor. Wij helpen je graag verder.
Als je ons mailt over een mogelijk garantiegeval, stuur dan het volgende mee, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen:
- Het bestelnummer van jouw bestelling (onder meer te vinden op de bestelbevestiging of factuur);
- Een duidelijke omschrijving van het garantiegeval (Wat is er defect? Wanneer is het gebeurd? Hoe is het gebeurd?);
- Een foto van het defecte onderdeel (indien van toepassing);
- Als jouw fiets ouder dan drie maanden is, vermeld dan ook of de fiets al een eerste servicebeurt heeft gehad.
Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Als wij aan de hand van de foto’s of omschrijving niet kunnen beoordelen of het om een garantiegeval gaat, dan zoeken naar een andere oplossing om dit in te kunnen schatten. Dit doen wij natuurlijk in overleg met jou.
De bovengenoemde garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar. De fabrikant beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie door Michael-blast.nl gedaan kan worden. Neem dus altijd eerst contact met ons op, zodat we kunnen overleggen hoe, waar en voor welk bedrag de reparatie uitgevoerd wordt.
Servicebeurt en onderhoud
Het is zeer belangrijk om zo’n drie maanden na aankoop of na de eerste 300 km een eerste servicebeurt te laten verrichten. Zo voorkom je vroegtijdige slijtage. Het goed en tijdig uitvoeren van reguliere onderhoudsbeurten is ook een voorwaarde voor het behouden van de garantie die op jouw fiets van toepassing is.
Iedere (nieuwe) fiets heeft regulier onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet altijd onder de garantie. Mocht er bij het uitvoeren van een service- of onderhoudsbeurt toch iets aan het licht komen dat onder de garantie valt, dan kun je contact met ons opnemen.